بررسی تخصصی

بررسی آیفون 16 پرو: ارتقاهای تکراری… در حال حاضر

اولین بررسی‌های آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس امروز توسط رسانه‌های منتخب و کانال‌های یوتیوب، پیش از عرضه دستگاه‌ها در روز جمعه، به اشتراک گذاشته شد. همچنین خلاصه بررسی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را بررسی کنید.

بررسی آیفون 16 پرو: ارتقاهای تکراری… در حال حاضر
مدل های آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.3 و 6.9 اینچی هستند که نسبت به آیفون 15 پرو 6.1 اینچی و آیفون 15 پرو مکس 6.7 اینچی بیشتر است. سایر ویژگی های جدید عبارتند از دکمه کنترل دوربین، تراشه A18 Pro بهینه شده برای Apple Intelligence، دوربین 48 مگاپیکسلی Ultra Wide، پشتیبانی از فیلمبرداری 4K با سرعت 120 FPS، عمر باتری بیشتر، شارژ سریعتر از MagSafe و میکروفون های بهبود یافته.

بررسی ها

آستانهNilay Patel در کنترل دوربین:

چرخاندن گوشی به پهلو و عکاسی با دکمه مانند یک دوربین معمولی بسیار سرگرم کننده است، اگرچه دکمه فیزیکی آن کمی سفت است – چند نفر از کارکنان Verge متوجه شدند که وقتی برای گرفتن عکس تا انتها فشار می‌آورند، گوشی را کمی حرکت می‌دهند. اگرچه فکر می کردم خوب است

در ابتدا متوجه شدم که به‌طور تصادفی دوربین را زیاد باز می‌کنم، زیرا چپ دست هستم و وقتی گوشی را در دست می‌گیرم، دکمه در جایی قرار می‌گیرد که انگشتانم استراحت کنند. می توانید آن را طوری تنظیم کنید که نیاز به دوبار کلیک داشته باشد و این مشکل را برای من حل کرد. همچنین می توانید دکمه را برای باز کردن برنامه های دوربین شخص ثالث تنظیم کنید. با نسخه جدید Halide که برای پشتیبانی از این عملکرد به روز شده است، به خوبی کار می کند.

او نتیجه گرفت که کنترل دوربین پیشرفت بزرگی نیست:

به طور کلی، داشتن دکمه بسیار خوب است، اما در حال حاضر این دکمه وجود دارد – همانطور که امروزه وجود دارد، نسبت به عکسبرداری با هیچ آیفون دیگری پیشرفت زیادی ندارد.

او بر این باور است که آیفون 16 پرو در زمان عرضه فقط دارای ارتقاء تکراری است، با هوش اپل و قابلیت‌های کنترل دوربین بیشتر در اواخر امسال:

همانطور که امروزه وجود دارد، به‌روزرسانی قابل‌توجهی تکراری برای iPhone 15 Pro است – یافتن دلایلی برای ارتقاء نسبت به مدل سال گذشته دشوار است. و من اصلاً متقاعد نشده‌ام که ارزش ارتقاء به 16 Pro از مدل‌های قدیمی‌تر Pro را دارد. سبک‌های عکاسی و کنترل آهنگ جدید، ممکن است عکس‌های حتی روشن‌تر و صاف‌تر را در واقع یک گام به عقب در پردازش عکس بدانید.

آیفون 16 پرو کوچکتر عملکرد خوبی داشت راهنمای تامتست عمر باتری مارک اسپوناور:

در تست عمر باتری Tom’s Guide که شامل گشت و گذار مداوم در وب با روشنایی صفحه نمایش 150 نیت است، آیفون 16 پرو جدید 14 ساعت و 7 دقیقه دوام آورد که یک جهش بزرگ از ساعت 10:53 آیفون 15 پرو است و کافی است. فقط لیست ما از بهترین عمر باتری گوشی را شکست.

در حالی که اعتقاد بر این بود که آیفون 16 پرو از شارژ سیمی تا 45 وات پشتیبانی می کند، Spoonauer عملاً هیچ پیشرفتی در طول آزمایش خود مشاهده نکرد.

Gizmodoفلورانس یون در مورد عمر باتری واقعی:

در حال حاضر، می توانم به شما بگویم که آیفون 16 پرو، با بسته باتری کوچکترش، در یک روز بیرون از شهر عملکرد چشمگیری داشته است. من هنوز 20 درصد باتری را در پایان سفر ترانزیت خود پس از شش ساعت بیرون رفتن با ایرپاد 4 با ANC در گوشم داشتم. من همچنین روز را با 83 درصد آیفون 16 پرو شروع کردم، اما پس از هفت ساعت نصب نرم افزار، گرفتن عکس، برقراری تماس تلفنی، گوش دادن به پادکست و بازی کمی اپل آرکید، به باتری 24 درصدی رسیدم.

نتایج بنچمارک Geekbench قبلاً تأیید کرده بود که تراشه A18 Pro تا 15٪ سریعتر از تراشه A17 Pro است، همانطور که اپل تبلیغ کرد. مدل‌های آیفون 16 پرو همچنان سریع‌ترین CPU را در هر گوشی هوشمندی دارند و به نظر می‌رسد که این امر مشهود است.

سیمیجولیان چوکاتو در مورد اجرا:

این گوشی‌ها از چیپست A18 Pro بهره می‌برند که بر اساس تست‌های بنچمارک من، بسیار قوی‌ترین پردازنده گوشی‌های هوشمند است و به راحتی بسیاری از رقبای اندروید را از بین می‌برد. این یک هسته گرافیکی اضافی در مقایسه با A18 در آیفون 16 دارد، اما اندازه کش CPU بزرگتر است، به این معنی که A18 Pro به طور کلی هنوز سریعتر از A18 است.

پتاپیکسلکریس نیکولز در بررسی متمرکز بر عکاسی خود به دوربین جدید 48 مگاپیکسلی Ultra Wide آیفون 16 پرو اشاره کرد:

دوربین فوق عریض نیز به یک سنسور جدید 48 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ارتقا یافته است که می تواند قابلیت های ماکرو مناسبی را با جزئیات بیشتر نسبت به قبل ارائه دهد. دیافراگم مانند قبل در f/2.2 است. اکنون می‌خواهم گزینه فایل‌های RAW 48 مگاپیکسلی را داشته باشم، اگرچه، در شرایط واقعی، وضوح با حسگر استاندارد الگوی Bayer در 48 مگاپیکسل مطابقت ندارد. به طور عجیبی، اپل همچنین تصمیم گرفت که گزینه فایل HEIF 24 مگاپیکسلی را که در دوربین اصلی فیوژن دارد، اجرا نکند. مگاپیکسل های اضافی برای برنامه های رسانه های اجتماعی غیر ضروری هستند، اما حداقل عکاسان منظره و ماکرو می توانند جزئیات بیشتری را از فایل های RAW خود حذف کنند.

او همچنین به ضبط ویدیوی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کرد:

در قسمت جلوی ویدیو، عنوان اضافه شده توانایی ضبط تا 4K 120p با ظاهری بسیار با کیفیت به لطف ProRes Log است. همچنین می‌توانید فیلم‌های 120p را به سرعت 1/5 برای یک جدول زمانی 24 فریم در ثانیه دقیقاً بر روی تلفن بازنگری کنید و آن را در زمان رندر به شما نشان می‌دهد. افزایش سرعت را می توان به سادگی در همان رابط انجام داد که امکان گرفتن عکس های حرکت آهسته چشمگیر را فراهم می کند.

EngadgetCherlynn Low در میکروفون های جدید “با کیفیت استودیو”:

در بیشتر موارد، رفتن به حالت های سینمایی یا استودیویی از استاندارد منجر به کاهش قابل توجه نویز محیطی شد. مورد علاقه من استودیو است، که به طور کلی به نظر می رسید وضوح صدا را نیز بهبود می بخشد و باعث می شود مردم به نظر برسند که می توانند در یک پادکست صحبت کنند.

ویدیوها

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا