بررسی تخصصی

آیفون X در مقابل آیفون 14 پرو: ویژگی‌های جدیدی که باید منتظر بمانید

آیفون X که در سال 2017 عرضه شد، یک تحول بزرگ در آیفون بود. این دستگاه دکمه Home و Touch ID را با ناوبری مبتنی بر کشیدن انگشت و Face ID جایگزین کرد و در عین حال ویژگی‌های جدیدی مانند نمایشگر OLED، Animoji، شارژ بی‌سیم و موارد دیگر را معرفی کرد.

ویژگی آیفون X در مقابل آیفون 14 پرو
حتی بعد از گذشت پنج سال، آیفون X همچنان یک گوشی هوشمند توانمند است. اگر آیفون X خود را نگه داشته اید و در فکر ارتقای آیفون 14 پرو در اواخر سال جاری هستید، لیست ما را در زیر برای خلاصه ای از بسیاری از ویژگی ها و تغییرات جدید که انتظار می رود بررسی کنید. این لیست شامل ویژگی های جدید اصلی اضافه شده به iPhone XS، 11 Pro، 12 Pro و 13 Pro و همچنین ویژگی های شایعه شده برای iPhone 14 Pro است.

همچنین مطمئن شوید که مقایسه های مشابه آیفون 11 پرو در مقابل 14 پرو و ​​12 پرو در مقابل 14 پرو را بررسی کنید.

آیفون X در مقابل آیفون 14 پرو:

  • بیش از 2 برابر سریعتر تراشه A16: طبق گفته Geekbench 5، تراشه A15 در آیفون 13 پرو بیش از 2 برابر سریعتر از تراشه A11 در آیفون X است و عملکرد باید با تراشه A16 در آیفون 14 پرو حتی بیشتر بهبود یابد. اپل همچنین از موتور عصبی 16 هسته‌ای در جدیدترین آیفون‌ها برای یادگیری ماشینی سریع‌تر در مقایسه با موتور عصبی سه هسته‌ای آیفون X استفاده می‌کند.
  • نمایشگر بزرگتر: آیفون X به صفحه نمایش 5.8 اینچی مجهز شده است، در حالی که انتظار می رود 14 Pro دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی باشد.
  • صفحه نمایش بسیار روشن تر: در مقایسه با آیفون X، صفحه نمایش 14 پرو حداقل 375 نیت روشنایی بالاتری برای محتوای استاندارد خواهد داشت.
  • بریدگی دیگر وجود ندارد: شایعات حاکی از آن است که اپل این ناچ را با یک بریدگی قرص شکل و یک سوراخ برای Face ID و دوربین جلو در آیفون 14 پرو جایگزین خواهد کرد.
  • سنگین تر: وزن آیفون X 0.38 پوند است، در حالی که وزن iPhone 13 Pro 0.45 پوند است.
  • لمس سه بعدی حذف شد: در آیفون 11 پرو و ​​جدیدتر، اپل ویژگی 3D Touch را حذف کرد که به شما امکان می‌داد روی صفحه نمایش را عمیقا فشار دهید تا منوهای باز یا سایر ویژگی‌های “پنهان” باز شوند. لمس سه‌بعدی با لمس لمسی جایگزین شد، که محدودتر است و به جای فشار دادن عمیق به حرکت فشار و نگه‌داشتن متکی است.
  • Face ID سریعتر: در جدیدترین آیفون‌ها، Face ID سریع‌تر است و از زوایای بیشتری پشتیبانی می‌کند.
  • ترویج: ProMotion که در iPhone 13 Pro معرفی شده است، امکان نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز را برای نمایش نرم‌تر محتوا و پیمایش فراهم می‌کند.
  • نمایشگر همیشه روشن: شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 پرو دارای حالت نمایش همیشه روشن است که زمان، تاریخ و ویجت های جدید صفحه قفل iOS 16 را نشان می دهد.
  • سپر سرامیکی: اپل که در آیفون 12 پرو معرفی شد، گفت که پوشش جلویی سپر سرامیکی عملکرد افت را تا 4 برابر نسبت به مدل‌های قبلی افزایش داده است.
  • عمر باتری بیشتر: در حال حاضر، آیفون 13 پرو 22 ساعت در مقابل 13 ساعت برای آیفون ایکس پخش می‌شود و شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 14 پرو می‌توانند حتی از ظرفیت باتری بیشتری بهره ببرند.
  • سیستم دوربین عقب سه لنز: در حالی که آیفون X دارای سیستم دوربین پشتی با لنز دوگانه است، آیفون 11 پرو و ​​مدل های جدیدتر دارای سیستم دوربین پشتی با لنز سه گانه با لنز Ultra Wide اضافه شده برای عکس های کوچک شده هستند.
  • دوربین جلو 12 مگاپیکسلی: دوربین جلوی آیفون X یک لنز 7 مگاپیکسلی است، در حالی که آیفون 11 پرو و ​​جدیدتر دارای یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی هستند.
  • حالت شب: حالت شب که در آیفون 11 پرو معرفی شد، امکان عکاسی در نور کم را در برنامه دوربین بسیار بهبود می‌بخشد.
  • افزایش زوم اپتیکال: در آیفون 13 پرو، می‌توانید روی عکس‌ها تا 3 برابر بدون هیچ تاری زوم کنید، در مقایسه با آیفون X تا 2 برابر.
  • چندین بهبود دوربین دیگر: کاربران آیفون X که به نسخه 14 پرو ارتقاء می دهند، تعداد زیادی ارتقاء دوربین دیگر را دریافت خواهند کرد، از جمله لنز واید 48 مگاپیکسلی شایعه شده با پشتیبانی از فیلمبرداری 8K، دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار، لرزشگیر تغییر سنسور، HDR هوشمند، True روشن تر فلاش تن، حالت ماکرو، حالت سینمایی، عکس‌های ProRAW، ویدیوهای ProRes و موارد دیگر.
  • لبه های صاف: در حالی که قاب فولاد ضد زنگ آیفون X دارای لبه های گرد است، اپل با 12 Pro و جدیدتر به لبه های صاف روی آورده است.
  • 5G و Gigabit LTE: در حالی که آیفون X به LTE Advanced محدود می شود، آیفون 14 پرو از 5G و Gigabit LTE برای سرعت داده های سلولی سریعتر پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از دو سیم کارت: مدل‌های آیفون XS و مدل‌های جدیدتر دارای اسلات فیزیکی نانو سیم‌کارت و سیم کارت دیجیتال هستند که به شما امکان می‌دهد چندین خط خدمات/شماره تلفن در یک آیفون واحد داشته باشید. این ویژگی برای داشتن خطوط شخصی و تجاری در یک آیفون منفرد یا برای استفاده از برنامه‌های داده پرداخت در هنگام سفر مفید است.
  • Wi-Fi 6E: شایعه شده است که مدل‌های آیفون 14 از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند، که Wi-Fi را به باند 6 گیگاهرتز، علاوه بر باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز موجود، گسترش می‌دهد.
  • MagSafe: آیفون 12 و مدل های جدیدتر دارای MagSafe هستند، سیستمی که به شما امکان می دهد لوازم جانبی مانند شارژر MagSafe خود اپل، MagSafe Wallet و MagSafe Battery Pack را به صورت مغناطیسی به پشت آیفون متصل کنید.
  • شارژ بی سیم تا 2 برابر سریعتر: آیفون های دارای MagSafe می توانند با شارژر MagSafe اپل به صورت بی سیم با سرعت حداکثر 15 وات شارژ شوند، در حالی که شارژ بی سیم در iPhone X به سرعت 7.5 وات محدود شده است.
  • تراشه U1: آیفون 11 پرو و ​​مدل های جدیدتر به تراشه U1 اپل برای عملکرد آگاهی فضایی مجهز شده اند. برای مثال، کاربران می‌توانند یک آیفون مجهز به U1 را در نزدیکی HomePod mini نگه دارند تا پخش موسیقی را متوقف کنند، یا دقیقاً مکان AirTag را با استفاده از قابلیت جستجوی دقیق ردیابی کنند.
  • افزایش ذخیره سازی: آیفون ایکس با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع شد، اما 14 پرو باید حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه داشته باشد.
  • اسکنر LiDAR: به گفته اپل، اسکنر LiDAR که در آیفون 12 پرو معرفی شد، در کنار دوربین پشتی قرار گرفته است و تجربه‌های واقعیت افزوده سریع‌تری را ارائه می‌دهد و فوکوس خودکار را تا 6 برابر در عکس‌ها و ویدیوهای کم‌نور بهبود می‌بخشد.
  • ذخیره انرژی برای برنامه کیف پول: در iPhone XS و جدیدتر، ویژگی Power Reserve به شما امکان می‌دهد از کارت‌های حمل‌ونقل عمومی، کارت‌های شناسایی دولتی، کارت‌های شناسایی دانشجویی، کلید خانه، کلید ماشین و سایر موارد ذخیره‌شده در برنامه Wallet با روشن شدن حالت اکسپرس برای مدت کوتاهی پس از یک ساعت استفاده کنید. باتری آیفون تمام شده است.
  • بهبود مقاومت در برابر آب: اپل می‌گوید آیفون X دارای استاندارد IP67 مقاومت در برابر آب تا عمق یک متری تا 30 دقیقه است، در حالی که 12 Pro و جدیدتر دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب تا عمق شش متری تا 30 دقیقه است.

داستان های مرتبط

آیفون 11 پرو در مقابل 14 پرو: ویژگی های جدیدی که اگر منتظر ارتقای آن بوده اید، قابل انتظار است

امروزه با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان تصمیم می گیرند آیفون خود را هر دو یا سه سال یکبار ارتقا دهند، تعداد زیادی از کاربران آیفون 11 پرو وجود دارند که ممکن است علاقه مند به ارتقاء آیفون 14 پرو در اواخر سال جاری باشند. این افراد با استقبال خوبی روبرو هستند، زیرا سه سال از نسل های آیفون برابر است با لیست طولانی از ویژگی ها و تغییرات جدید که باید منتظر آنها باشیم. در زیر لیستی از ویژگی های جدید و…

آیفون 12 پرو در مقابل 14 پرو: ویژگی های جدیدی که اگر منتظر ارتقای آن بوده اید، قابل انتظار است

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مشتریان آیفون‌های خود را هر دو تا سه سال یکبار ارتقا می‌دهند، هنوز تعداد زیادی از دارندگان آیفون 12 پرو هستند که ممکن است علاقه‌مند به ارتقای آیفون 14 پرو در اواخر امسال باشند. در حالی که به‌روزرسانی‌های سال به سال آیفون اغلب افزایشی هستند، ویژگی‌های جدید پس از دو نسل شروع به جمع‌آوری می‌کنند. به عنوان تجدید، ما لیستی از ویژگی ها و تغییرات جدید در …

Kuo: لنز پریسکوپ در سال 2023 منحصر به فرد آیفون 15 پرو مکس خواهد بود

به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، آیفون 15 پرو مکس تنها گوشی هوشمند اپل در سال 2023 خواهد بود که لنز دوربین پریسکوپ را دریافت می کند و از زوم اپتیکال بسیار پیشرفته بهره می برد. از اوایل سال 2020، زمانی که کو برای اولین بار به این احتمال اشاره کرد، شایعاتی در مورد دریافت لنز پریسکوپ توسط آیفون منتشر شد. این تحلیلگر در ابتدا گفت که لنز پریسکوپ یکی از ویژگی های آیفون 14 پرو خواهد بود.

قاب‌های شخص ثالث برای آیفون 14 بهینه‌سازی طراحی برجسته، برآمدگی دوربین حرفه‌ای بزرگ‌تر

امروز تصاویری از قاب‌های سری آیفون 14 به اشتراک گذاشته شد که انتظارات را در مورد اصلاحات طراحی مدل‌های جدید آیفون امسال تقویت می‌کند. این تصاویر که در Weibo به اشتراک گذاشته شده و توسط “DuanRui” در توییتر برجسته شده اند، قاب های شخص ثالث بسیار باریک را برای آیفون 14 و آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی به تصویر می کشند. اگرچه یکی از دستگاه ها …

رندرهای آیفون 14 پرو تغییرات طراحی متعدد را برجسته می کند

افشاگر Jon Prosser امروز رندرهای ظاهراً دقیقی از آیفون 14 پرو را به اشتراک گذاشت که دقیق‌ترین نگاهی را که تاکنون در مورد ظاهر این دستگاه در زمان عرضه در اواخر امسال ارائه می‌دهد، ارائه می‌کند. در جدیدترین ویدئو در کانال YouTube Front Page Tech، Prosser رندرهایی از آیفون 14 پرو را که توسط طراح گرافیک مفهومی اپل، Ian Zelbo ساخته شده است، فاش کرد و طیفی از تغییرات طراحی خاص را برجسته کرد.

شایعه شده است که آیفون 14 پرو دارای طراحی گردتر برای مطابقت با آرایه دوربین عقب بزرگتر است

به گفته Ian Zelbo رندر گرافیکی مفهومی اپل، آیفون 14 پرو می تواند گوشه های بسیار گردتری داشته باشد تا با آرایه دوربین عقب بزرگتر مطابقت داشته باشد. Zelbo که بیشتر به خاطر ایجاد رندر از دستگاه های آینده اپل بر اساس اطلاعات فاش شده از جمله Mac Studio، Studio Display، شایعه شده هدست واقعیت ترکیبی و موارد دیگر شناخته شده است، معتقد است که مدل های iPhone 14 Pro احتمالاً …

انتظار می رود سری آیفون 14 با افزایش 6 گیگابایت رم شروع شود

طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، هر چهار مدل آیفون 14 که اواخر امسال عرضه می شوند، به 6 گیگابایت رم مجهز خواهند شد. TrendForce گفت مدل‌های iPhone 14 Pro به یک نوع رم سریع‌تر و کارآمدتر به نام LPDDR5 ارتقا خواهند یافت، در حالی که انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد iPhone 14 و iPhone 14 Max از LPDDR4X استفاده کنند. اگر صحت گزارش ثابت شود، …

Unbox Therapy نگاهی عملی به iPhone 14 Pro Max Replica را به اشتراک می گذارد

یوتیوبر Unbox Therapy با استفاده از آنچه که او ادعا می کند یک ماکت یک به یک است که توسط سازندگان کیس شخص ثالث با دسترسی به شماتیک ها و ابعاد دقیق برای گوشی هوشمند پرچمدار جدید اپل ایجاد شده است، نگاهی عملی به آیفون 14 پرو مکس به اشتراک گذاشته است. همانند سری آیفون 13 پرو، در سال 2022، ما منتظر آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی هستیم، اما این بار پرو…

داستان های محبوب

دستی با M2 MacBook Air: همه سوالات شما پاسخ داده شده است

روز راه اندازی مک بوک ایر مبارک! امروز تاریخ معرفی رسمی مک بوک ایر جدید M2 است که اولین طراحی مجدد بزرگ مک بوک ایر در یک دهه گذشته را نشان می دهد. ما یکی از دستگاه‌های جدید مک‌بوک ایر M2 را برداشتیم و تصمیم گرفتیم یک ویدیوی عملی تهیه کنیم که در آن به سؤالات خوانندگان MacRumors پاسخ می‌دهیم. برای ویدیوهای بیشتر در کانال YouTube MacRumors مشترک شوید. M2 MacBook Air دیگر یک …

تراشه «Extreme» M2 برای عملکرد سریع سریع به مک پرو جدید رفت

طبق گزارش اخیر مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی یک مک پرو جدید با تراشه M2 “Extreme” است. مک پرو یکی از آخرین مدل های مک مبتنی بر اینتل است که هنوز به فروش می رسد و نسخه ای با سیلیکون اپل اکنون بیش از دو سال است که پیش بینی می شود. در رویداد “Peek Performance” خود در اوایل سال جاری، اپل حتی از معرفی Mac Pro سیلیکونی اپل انتقاد کرد و گفت: “این …

داستان‌های برتر: iOS 16 Public Beta، M2 MacBook Air Launch و موارد دیگر

اگر از ماه گذشته منتظر فرصتی برای آزمایش iOS 16 و سایر به‌روزرسانی‌های سیستم عامل آینده اپل بدون نیاز به حساب توسعه‌ده هستید، اکنون شانس شماست، زیرا اپل نسخه‌های بتا عمومی را برای همه به‌روزرسانی‌ها راه‌اندازی کرده است. این هفته همچنین شاهد عرضه مک‌بوک ایر M2 بازطراحی شده بودیم، پایان رسمی رابطه کاری اپل و جانی آیو، و یک زوج …

Apple TV HD با کنترل از راه دور سیری اصلی در حال حاضر قدیمی است

اپل این هفته Apple TV HD را با کنترل از راه دور Siri اصلی به لیست محصولات قدیمی خود اضافه کرد. طبق یک یادداشت داخلی که MacRumors به ​​دست آورده بود، این دستگاه در 30 ژوئن تبدیل به یک محصول قدیمی شد، اما لیستی که در معرض دید عموم قرار گرفته است اخیراً به روز شده است. هنگامی که Apple TV HD برای اولین بار در سال 2015 عرضه شد، با یک کنترل از راه دور سیری نسل اول بدون حلقه سفید در اطراف دکمه منو عرضه شد – فقط واحدهای …

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا