بررسی تخصصی

برزیل اپل را به دلیل ادامه فروش آیفون های بدون شارژ 19 میلیون دلار جریمه کرد

دادگاه برزیل امروز 19 میلیون دلار جریمه «خسارت اجتماعی» (100 میلیون ریال) علیه اپل به دلیل فروش آیفون های بدون شارژر تعیین کرد. رویترز. دادگاه ایالتی سائوپائولو اعلام کرد که اپل باید شارژرهای باتری آیفون‌هایی را که در این کشور فروخته می‌شوند، ارائه دهد و تصمیمی را در مورد شکایت انجمن وام‌گیرندگان، مصرف‌کنندگان و مالیات دهندگان برزیل (AMBCC) ارائه کند.

گوشی آیفون 12 بدون شارژر
اپل اعلام کرده است که ارائه شارژر با خرید آیفون را به منظور کاهش انتشار کربن متوقف کرده است. این شرکت استدلال کرده است که بسیاری از مشتریان در حال حاضر شارژرهای موجود دارند و به فروش شارژرها به صورت مستقل ادامه می دهد.

دادگاهی که این پرونده را اداره می کند به توضیح محیط زیست اپل نگاه مثبتی نداشت. در این حکم آمده است: بدیهی است متهم به توجیه «ابتکار سبز» خرید الزامی آداپتورهای شارژر را که قبلاً به همراه محصول عرضه شده بود، به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری برزیلی Estadão، انتظار می رود اپل علاوه بر جریمه، آیفون های دارای شارژر را بفروشد و همچنین به تمامی برزیلی هایی که محصولات خود را پس از 13 اکتبر 2020 خریداری کرده اند، شارژر ارائه دهد. اپل با عرضه مدل‌های آیفون 12 در سال 2020، ارائه شارژر برای آیفون‌ها را متوقف کرد. در بیشتر کشورها، اپل دیگر آیفون‌ها را با EarPods یا آداپتور برق عرضه نمی‌کند و فقط یک کابل USB-C به لایتنینگ ارائه می‌دهد.

در ماه سپتامبر، وزارت دادگستری برزیل به اپل دستور داد که فروش آیفون های بدون شارژر را متوقف کند و همچنین 2.34 میلیون دلار جریمه دریافت کرد و ادعا کرد که اپل یک محصول ناقص به مشتریان ارائه می دهد.

اپل از این دستور پیروی نکرده است زیرا در حال تجدید نظر در این حکم است، و این شرکت همچنین قصد دارد به تصمیم امروز سائوپائولو اعتراض کند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا