بررسی تخصصی

کاربران اپل دستگاه های خود را برای مدت طولانی تری به دلیل کندی ارتقا نگهداری می کنند

داده‌های حاصل از پژوهش شرکای هوش مصرف‌کننده (CIRP) نشان می‌دهد که کاربران اپل برای مدت زمان فزاینده‌ای دستگاه‌های خود را نگه می‌دارند، زیرا چرخه‌های ارتقاء کند می‌شوند.

کاربران اپل دستگاه های خود را برای مدت طولانی تری به دلیل کندی ارتقا نگهداری می کنند
در سال‌های اخیر، تغییری در رفتار مشتریان اپل رخ داده است که به طور فزاینده‌ای ترجیح می‌دهند آیفون، آی‌پد و مک‌های خود را برای مدت‌های طولانی قبل از ارتقا نگه دارند. در آخرین دوره 12 ماهه، 71 درصد از دارندگان آیفون و 68 درصد از دارندگان مک گزارش کردند که دستگاه قبلی آنها بیش از دو سال سن داشته است که این رقم در سال 2020 به ترتیب 63 و 59 درصد بود.

در مورد خاص مک، CIRP نشان دهنده افزایش قابل توجهی در مدت زمانی است که کاربران دستگاه های خود را نگه می دارند. در حال حاضر، 56 درصد از مشتریان مک به مدت سه سال یا بیشتر از لپ‌تاپ یا رایانه‌های رومیزی خود استفاده می‌کنند که نسبت به سال 2020، 40 درصد افزایش قابل توجهی داشته است. این روند منجر به کاهش طول عمر کوتاه‌تر شده است و کاربران کمتری مک‌های خود را برای کمتر از سه سال نگه می‌دارند. سال ها. تحقیقات CIRP نشان می دهد که انتقال به Apple Silicon که در سال 2020 با معرفی تراشه M1 آغاز شد، نقش مهمی در این تغییر ایفا کرده است. سیلیکون اپل بهبودهای قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی ارائه کرده است و باعث می شود مک ها برای چندین سال توانایی بیشتری در انجام کارهای سخت داشته باشند.

cirp 2020 2024cirp 2020 2024سن مک قبلی برای مشتریان اپل در حال خرید مک جدید (12 ماه منتهی به مارس هر سال)

تأثیر اقتصادی همه‌گیری COVID-19 نیز احتمالاً بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر گذاشته است. در مراحل اولیه همه‌گیری، تقاضا برای فناوری برای حمایت از کار از راه دور و آموزش آنلاین افزایش یافت، اما عدم اطمینان اقتصادی به دنبال آن بود و بسیاری از مصرف‌کنندگان در هزینه‌های خود محتاط‌تر شدند و ترجیح دادند به جای سرمایه‌گذاری، عمر دستگاه‌های موجود خود را به حداکثر برسانند. در موارد جدید بهبود عمر باتری در مک‌بوک‌ها نیز برای بسیاری از کاربران به آستانه رضایت‌بخشی رسیده است و انگیزه ارتقای مکرر آن را کاهش می‌دهد.

این پدیده به طور مشابه توسط بلومبرگمارک گورمن، که اخیراً گفته است که درصد کاربران آیفون و مک که دستگاه قبلی آنها بیش از دو سال قدیمی بود، به شدت افزایش یافته است. او این تغییر را به عوامل متعددی از جمله ویژگی‌های مهم کمتر در مدل‌های جدید، بهبود دوام و قابلیت اطمینان دستگاه‌ها و تغییر نیازهای کاربر نسبت داد. افزایش اتکا به سرویس‌های پخش و برنامه‌های مبتنی بر وب به این معنی است که برای بسیاری از کاربران، دستگاه‌های فعلی آن‌ها به اندازه کافی قدرتمند و قادر به انجام کارهای روزمره هستند. در نتیجه، انگیزه‌های سنتی برای ارتقای مکرر، مانند نیاز به دوربین‌های بهتر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر، یا سرعت پردازش سریع‌تر، کاهش یافته است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا