هدست اپل ویژگیهای Continuity را به «واقعیت توسعهیافته» وارد میکند
اپل قصد دارد ویژگیهای جدید Continuity را به هدست واقعیت ترکیبی آینده خود بیاورد که تغییر بین دستگاهها و فضاهای کاری مجازی را به تجربهای بینظیر تبدیل میکند.
برای هرکسی که با این اصطلاح آشنا نیست، Continuity به این معنی است که اپل چگونه همه راههایی را که دستگاههای موجود در اکوسیستم خود به صورت متقابل ارتباط برقرار میکنند، توصیف میکند و به کاربران اجازه میدهد بدون وقفه در کاری که انجام میدهند، بین آنها جابجا شوند.
به عنوان مثال، Handoff به شما امکان میدهد تا کار روی یک دستگاه را شروع کنید، سپس به دستگاه نزدیک دیگری بروید و در همان برنامه از جایی که کار را متوقف کردید ادامه دهید. نمونه های دیگر از ویژگی های Continuity عبارتند از AirPlay به Mac، Sidecar، Universal Control و Continuity Camera.
هفته گذشته، اداره ثبت اختراع اروپا یک درخواست ثبت اختراع از اپل با عنوان «تداوم چند دستگاه برای استفاده با سیستمهای واقعیت توسعهیافته (XR)» منتشر کرد که در آن اپل نمونههایی را ارائه میدهد که چگونه پیشبینی میکند که چگونه قابلیت همکاری Handoff مانند بین XR کار میکند. هدست و سایر دستگاه های اپل.
دارنده هدست به صفحه نمایش آیفون نگاه می کند
در یک مثال، اپل سناریویی را توصیف میکند که در آن یک دارنده هدست به ایمیلی در صفحه آیفون نگاه میکند، در نتیجه یک کپی مجازی از رابط برنامه Mail روی صفحه نمایش آیفون قرار میگیرد. کاربر با حرکت دست یا تغییر نگاه، ایمیل را به یک صفحه نمایش مجازی بزرگتر معلق در محیط خود منتقل می کند و از طریق تشخیص حرکات انگشتان خود توسط دوربین های هدست به نوشتن آن ادامه می دهد.
در مثالی دیگر، در حالی که یک آهنگ در یک برنامه رسانه ای در آیفون خود پخش می شود، کاربر هدست به یک هوم پاد در همان اتاق اشاره می کند یا به آن نگاه می کند و با انجام این کار، پخش موسیقی را به صورت پیوسته و بدون وقفه به بلندگوی هوشمند منتقل می کند. بدون نزدیک شدن فیزیکی به گوینده نویسندگان پتنت خاطرنشان می کنند: «این منطق انتقال می تواند از طریق یک اتصال مستقیم همتا به همتا و/یا توسط یک سرور ابری تسهیل شود».
هدست پوشش مجازی محتوای صفحه نمایش آیفون را ترسیم می کند
سناریوهای مختلف دیگری در نظر گرفته شده است که نشان می دهد هدست XR اپل به طور مشابه “مدیریت انتقال مداوم کنترل بین دستگاه های دیگر در سیستم را که به ورودی های کاربر مبتنی بر مکان سه بعدی و/یا… یک یا چند دستگاه دیگر و دستگاه پاسخ می دهد، مدیریت می کند. خودش.”
اپل همچنین پیادهسازی دیگری را توصیف میکند که در آن، هدست به جای تغییر از یک نمایشگر فیزیکی به یک نمایشگر مجازی، یک مک دسکتاپ را با قرار دادن «پنجرههای لوازم جانبی» نزدیک و در عین حال خارج از مرزهای صفحه نمایش مانیتور مک در یک «محیط واقعیت توسعهیافته» تقویت میکند. ”
اینکه اپل در ابتدا Continuity را با هدست شایعهاش تا چه حد پیش خواهد برد، مشخص نیست، اما برخی از نمونههای این پتنت احتمالاً ایده کلی خوبی از آنچه این شرکت برای دستیابی به آن تلاش کرده است، ارائه میکند.
از نظر آنچه که ما در مورد هدست می دانیم، برای عملکرد به آیفون نیازی نخواهد داشت و می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور، “xrOS” را اجرا می کند، یک سیستم عامل جدید که به طور خاص برای تجربه AR/VR طراحی شده است. xrOS شامل برنامههای iOS مانند سافاری، عکسها، پیامها، نقشهها، Apple TV+، Apple Music، پادکستها و تقویم و همچنین یک برنامه FaceTime است که برای هدست سفارشی شده است.
دارنده هدست محتوای آیفون را به محیط واقعیت گسترده منتقل می کند
هیچ دستگاه کنترل پوشیدنی برای این هدست وجود نخواهد داشت و اپل در عوض به حرکات دستی که توسط دوربینهای بیشمار روی دستگاه شناسایی میشوند تکیه میکند. به عنوان مثال، تایپ با استفاده از روش “در هوا” از طریق حرکات چشم و حرکات دست انجام می شود.
اپل همچنان در حال برنامه ریزی برای رونمایی از اولین نسخه از این هدست است که احتمالاً «Reality Pro» نامیده می شود، در WWDC در ژوئن سال جاری، و این دستگاه تا پایان سال 2023 ارسال خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انتظارات از هدست، ما یک خلاصه اختصاصی AR/VR داریم که همه شایعاتی را که تاکنون شنیدهایم جمعآوری میکند.
(از طريق به طور رسمی اپل.)