بررسی تخصصی

گفته می شود هدست اپل دارای 14 دوربین است که آواتارهای واقعی را فعال می کند، جانی آیو همچنان در طراحی نقش دارد

اوایل این هفته، اطلاعاتوین ما مشکلاتی را که اپل در طول توسعه هدست AR/VR که مدت ها شایعه شده بود، با آن روبرو بوده است، تشریح کرد. او اکنون در گزارشی تکمیلی، جزئیات بیشتری را در مورد این دستگاه پوشیدنی به اشتراک گذاشته است.

رندر هدست اپل ایجاد شده توسط ایان زلبو بر اساس گزارش اطلاعات

برای شروع، گفته می‌شود یکی از ویژگی‌های خیمه‌ای هدست، آواتارهای واقعی با حالات چهره دقیق است که توسط 14 دوربین ثبت شده است:

چالش‌های دیگر، مانند گنجاندن 14 دوربین روی هدست، برای مهندسان سخت‌افزار و الگوریتم دردسرهایی ایجاد کرده است. این دوربین‌ها شامل دوربین‌هایی هستند که چهره کاربر را ردیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که آواتارهای مجازی به طور دقیق عبارات و حرکات دهان آن‌ها را نشان می‌دهند، یک ویژگی خیمه شب بازی.

این گزارش می‌افزاید که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، به‌عنوان مشاور خارجی در پروژه هدست‌ها درگیر بوده است.

یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت که کار مشاوره ایو برای اپل از زمان خروجش شامل هدست نیز می شود، و اضافه کرد که او اغلب برای کمک به تیم سابقش برای انجام اولویت های خود در زمینه هایی مانند باتری، قرارگیری دوربین و ارگونومی نسبت به مهندسین به خدمت گرفته می شود. دو نفر گفتند حتی پس از اینکه آیو اپل را ترک کرد، برخی از کارمندان پروژه هدست همچنان باید از کوپرتینو به سانفرانسیسکو، جایی که آیو خانه‌ای دارد، بروند تا موافقت او را در مورد تغییرات دریافت کنند.

آیو به تغییر طراحی هدست ادامه داده است. در حالی که نمونه های اولیه باتری را در هدبند داشتند، او طرحی را ترجیح می دهد که هدست را به باتری ای که کاربر می پوشد متصل کند، شبیه به طراحی هدست مجیک لیپ. نمی توان آموخت که آیا این رویکرد در طراحی نهایی قرار می گیرد یا خیر.

گفته می شود که نسخه اولیه هدست اپل فاقد تمرکز بر روی بازی است:

چهار نفر که روی این پروژه کار کرده‌اند نیز از عدم تمرکز آن بر روی بازی انتقاد کردند، دسته‌ای از نرم‌افزارها که برای کاربران اولیه جذابیت دارد، که برای موفقیت آیفون مهم بود و اولویت بزرگی برای گروه VR متا بوده است. این افراد گفتند که گروه راکول تقریباً هرگز در ارائه‌های داخلی به بازی‌هایی درباره کاربردهای احتمالی هدست اشاره نکردند. بسیاری از افراد آشنا با این پروژه می گویند که اپل در حال توسعه کنترلرهای بازی برای دستگاه نیست و قصد دارد از ردیابی دست یا در ترکیب با یک گیره انگشت مانند گیره لباس به عنوان ورودی برای دستگاه استفاده کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، اپل در نظر داشت که هدست خود را برای برخی از وظایف محاسباتی به یک ایستگاه پایه خارجی متصل کند، اما اکنون انتظار می‌رود این هدست یک دستگاه کاملاً مستقل باشد. این گزارش ادعا می کند که ایستگاه پایه قرار بود از همان تراشه ای استفاده کند که بعداً به عنوان M1 Ultra برای Mac Studio معرفی شد.

تخفیف‌ها: Verizon به شما کمک می‌کند تا برای روز عرضه آیفون 14 با 25 درصد تخفیف لوازم جانبی MagSafe آماده شوید.
>

انتظار می‌رود که این هدست از دو تراشه با کدک پخش جریانی برای کاهش تأخیر استفاده کند. طبق این گزارش، تراشه اصلی این هدست معادل تراشه M2 خواهد بود که انتظار می‌رود در مدل‌های جدید مک‌بوک ایر و آی‌پد در اواخر امسال عرضه شود.

گزارش کامل را می‌توانید در اینجا بخوانید اطلاعات با اشتراک

در حال حاضر انتظار می رود هدست اپل در سال 2023 عرضه شود. بلومبرگMark Gurman اخیراً گزارش داد که هیئت مدیره اپل هفته گذشته یک نسخه نمایشی از هدست دریافت کرده است که نشان می دهد دستگاه در حال تکمیل شدن است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا